Obraz przedstawia wizerunek Chrystusa Eucharystycznego. Istnieje kilka wersji tego motywu ikonograficznego, ale najbardziej popularne jest ukazanie siedzącej postaci Jezusa, z którego boku i rany wyrasta pęd winnej latorośli z kiściami winogron i oplatając krzyż przechodzi na drugą stronę obrazu. Na obrazie jest to słabo widoczne i ginie w brązowym tle. Chrystus wyciska winogrona i zbiera wino do kielicha eucharystycznego trzymanego przez anioła. W tle znajduje się krzyż – symbol Męki Pańskiej z niedokładnie napisanymi literami INRI (być może niektóre pisane cyrylicą). Podobny obraz znajduje się w Muzeum Lubelskim.
Dzisiejszy temat mógłby być częścią większego opracowania pod tytułem: „Alegoria Eucharystii w malarstwie”. Jedną z interpretacji plastycznych tego tematu jest „Tłocznia mistyczna” („Torcular Christi”). W tym typie ikonograficznym Chrystus stoi w beczce wypełnionej winnymi gronami, przygnieciony prasą, którą jest krzyż. Prasę w postaci krzyża dociska Bóg Ojciec, zaś z otworu w beczce wypływa wino do kielicha trzymanego przez anioły. Innym przedstawieniem jest Chrystus jako „Fons Vitae”. Z ran frontalnie namalowanego Zbawiciela, stojącego na czarze kielicha, krew kilkoma strumieniami spływa do dużego zbiornika przypominającego fontannę. Wokół fontanny zwykle przedstawiane było udzielanie siedmiu sakramentów. Prezentowana na ludowym obrazie scena jest uproszczoną wersją „Tłoczni Mistycznej” – czyli Chrystusem Eucharystycznym.