Obraz jest XIX wieczną kopią obrazu Matki Boskiej Dzikowskiej. W stosunku do oryginału coraz mniej zrozumiałe symboliczne ptaki karmiące się „chlebem i winem” ze stołu Pańskiego zostały zastąpione św. Janem Chrzcicielem, który trzyma baranka. Zwraca uwagę dość dowolne potraktowanie symboliki oryginału. Na obrazie zniknęły dwie bransoletki z rączek Jezusa – symbole przyszłej męki, będące na oryginale jak i na wielu cechowych kopiach. Autor obrazu zastąpił trudniejsze w wykonaniu koronkowe wykończenia szat zwykłymi koralikami na brzegach ubrań. Św. Józef ma niebieską koszulę niezgodną z kanonem, brak jest kotary dzielącej obraz. Postacie zostały również powiększone w stosunku do typowego obrazu dzikowskiego. Analiza stylistyczna wskazuje, że obraz ten wraz z obrazami nr. 96 i 72 pochodzi z jednego warsztatu, najprawdopodobniej leżajskiego.
Oryginalny obraz św. Rodziny nazywany obrazem Matki Boskiej Dzikowskiej został namalowany w I połowie XVI wieku w typie manieryzmu flamandzkiego. W drugiej połowie XVII wieku jego właścicielem został Jan Tarnowski. Obraz zawisł w prywatnych pokojach, a następnie w kaplicy na zamku w Dzikowie, siedzibie rodu Tarnowskich. Za sprawą licznych cudów w 1675 r. uznano obraz za łaskami słynący. Do opieki nad cudownym obrazem sprowadzono ojców Dominikanów. Od 1678 r. do dnia dzisiejszego obraz znajduje się kościele Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny przy klasztorze dominikańskim. Koronacja papieska obrazu miała miejsce w 1904 roku za pontyfikatu papieża
Piusa X.