Wizerunek przedstawia Chrystusa z sanktuarium w Alwerni. Ludowa kopia dokładnie oddaje oryginał znajdujący się do dziś w sanktuarium w Alwerni. Forma obrazu zaskakuje nieświadomą „kubistyczną” strukturą. Obraz jest bardzo oszczędny kolorystycznie, przez to przejmujący i kameralny. Piękne, symetryczne ludowe motywy kwiatowe komponują się z całością obrazu. Jest to bardzo rzadkie przedstawienie (Muzeum etnograficzne w Krakowie ma inną kopię Chrystusa z Alwerni). Przykład wyjątkowego talentu, gdzie najprawdopodobniej zupełnie nieświadomie zastosowano swego rodzaju „kubizowanie” twarzy Jezusa. Obraz niezwykle oryginalny na tle często schematycznego malarstwa ludowego w XIX w.
Kościół i klasztor w Alwerni powstał z fundacji Krzysztofa Korycińskiego. W 1616 r. po powrocie z Italii, Krzysztof Koryciński podarował bernardynom zalesioną górę Podskale, na której fundator wzniósł niewielki drewniany klasztor i kościół. Wkrótce też przybyło tu kilku zakonników. Z biegiem lat (1630-1676) powstał istniejący do dzisiaj, barokowy kościół i przylegający do niego klasztor (1625-1656). Ruch pielgrzymkowy przybrał na sile za sprawą cudami słynącego obrazu „Ecce Homo”, który uroczyście został umieszczony w świątyni 2 sierpnia 1686 roku. Oryginalny obraz możemy podziwiać do dzisiaj w alwernijskim sanktuarium. Alwernia, oprócz jarmarków znana była także z odpustu zwanego „Strzelanką”, to jest zwyczajem strzelania z moździerzy w czasie procesji po zakończeniu nabożeństwa aby oddać hołd ukrzyżowanemu Chrystusowi.