Obraz przedstawia Chrystusa ubiczowanego w koronie cierniowej w typie ikonograficznym „Ecce Homo”. Zbawiciel przedstawiony jest w półpostaci, z koroną cierniową, okryty purpurowym płaszczem, z zatkniętą za związane ręce trzciną. Wokół postaci Chrystusa namalowane są z dużą starannością i biegłością tiulowe firanki upięte pąkami kwiatów. Pięknie haftowane firanki są charakterystyczne dla folkloru żywieckiego. Obraz podpisany jest na dole:
„Oto Widok Smutny Jesusa Nazareńskiego 1886”.
Na podstawie zarówno stylu jak i charakterystycznych firanek tiulowych można z bardzo dużym prawdopodobieństwem przypisać obraz Wincentemu Chrząstkiewiczowi (patrz: Madonna z Jezusem W. Chrząskiewicza, Oravská galéria, OGD). Potwierdza to również oryginalne pochodzenie obrazu z domu właścicieli gospody na pograniczu Kóz i Bujakowa. Obraz zachował się w oryginalnej podwójnej ramie łączonej bez użycia gwoździ oraz z XIX wieczną szybą. Obraz jest przykładem pięknej i oryginalnej XIX wiecznej sztuki żywieckiej.
Autor: WINCENTY CHRZĄSTKIEWICZ (1821-1889) podpisywany również: Wincenty Franciszek Chrząszcz vel Chrząszkiewicz vel Chrząstkiewicz vel Chrząszczkiewicz vel Krząskiewicz vel Krząstkiewicz. Notowany malarz żywiecki, syn malarza Antoniego. Wraz z ojcem Antonim zdobił wnętrza wielu kościołów na Żywiecczyźnie i ziemi suskiej. Rodzina Chrząstkiewiczów zaliczana jest do grona najbardziej znanych i wziętych artystów rejonu dzisiejszego pogranicza polsko-słowackiego w XIX wieku.
Więcej informacji o autorze pod pozycją: Krząstkiewicz Wincenty w: Słownik artystów polskich i obcych w Polsce działających (zmarłych przed 1966 r.).